15 συμβουλές για να κοιμάσαι καλύτερα

15 συμβουλές για να κοιμάσαι καλύτερα

    Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014

Γνωρίζουμε πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος και πραγματικά προσπαθούμε για το καλύτερο. Επειδή όμως οι συνθήκες δεν είναι πάντα ιδανικές κι εμείς όχι και τόσο κατάλληλα προετοιμασμένοι, συχνά βρισκόμαστε ξάγρυπνοι. Πριν αρχίσεις να μετράς προβατάκια, ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι κάνουν δουλειά.

1. Βάλε υπενθύμιση για ύπνο

Αν πιάνεις συνεχώς τον εαυτό σου να εύχεται να κοιμόταν νωρίτερα, αλλά δεν μπορείς με τίποτα να το κάνεις, τότε θα πρέπει να σκεφτείς το ενδεχόμενο να βάλεις υπενθύμιση για να πας στο κρεβάτι σου.

2. Μην μπεις στον πειρασμό του snooze

Ο ύπνος που κάνεις μεταξύ των ήχων του ρολογιού που χτυπάει δεν είναι και ο καλύτερος. Το κουμπί snooze μπορεί να διαταράξει τον ύπνο REM, κάτι που μπορεί να σε κάνει να νιώσεις πιο κουρασμένη όταν σηκωθείς, σε σχέση με άλλα στάδια του ύπνου.

3. Μην το παρακάνεις με το αλκοόλ πριν κοιμηθείς

Μπορεί ένα βραδινό ποτό να σε νυστάξει πιο εύκολα, αλλά όταν πίνεις αργά το βράδυ, είναι πιθανότερο να ξυπνήσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας.

4. Φόρα κάλτσες

Τα ζεστά άκρα φαίνεται ότι προβλέπουν πόσο γρήγορα θα κοιμηθείς, σύμφωνα με μία μελέτη που έγινε το 1999. Επιτάχυνε τη διαδικασία φορώντας ένα ζευγάρι καθαρές κάλτσες πριν ξαπλώσεις στο κρεβάτι σου.

5. Διατήρησε το υπνοδωμάτιο σκοτεινό

Ακόμη και η πιο δυσδιάκριτη λάμψη, όπως αυτή από το ψηφιακό ξυπνητήρι, μπορεί να διαταράξει τον ύπνο. Αν δεν μπορείς να κλείσεις όλες τις πιθανές πηγές φωτός στο υπνοδωμάτιό σου, δοκίμασε να κοιμηθείς με μία άνετη μάσκα ματιών.

6. Διατήρησέ το δροσερό

Το υπνοδωμάτιό σου δεν θα πρέπει να είναι ούτε πολύ κρύο ούτε πολύ ζεστό. Προσπάθησε να διατηρήσεις μία μέτρια θερμοκρασία για έναν ευχάριστο και άνετο ύπνο.

7. Χαλάρωσε μία ώρα πριν πέσεις στο κρεβάτι

Χαμήλωσε τα φώτα και κλείσε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές – smartphone, laptop, TV, τα οποία δεν έχουν θέση στο υπνοδωμάτιο- περίπου 60 λεπτά πριν τον ύπνο. Το έντονο φως είναι ένα από τα μεγαλύτερα ερεθίσματα που υποδεικνύει στον εγκέφαλο ότι είναι ώρα να ξυπνήσει και να είναι σε εγρήγορση, γι’ αυτό ξεκίνα να στέλνεις το αντίθετο σήμα.

8. Κόψε την καφεΐνη μετά το απόγευμα

Η καφεΐνη μένει στο σύστημά σου περισσότερο από όσο νομίζεις. Οι ειδικοί συνιστούν να αποφεύγεις την καφεΐνη από νωρίς το απόγευμα για να είσαι σίγουρη ότι δεν θα σε ξαγρυπνήσει.

9. Γυμνάσου τακτικά

Σε έρευνα του National Sleep Foundation διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι που γυμναζόντουσαν τακτικά και δυναμικά ανέφεραν καλύτερες συνθήκες ύπνου. Τα καλά νέα είναι ότι αρκούν μόλις μερικά λεπτά φυσικής άσκησης την ημέρα για να κοιμάσαι σαν πουλάκι.

10. Προσπάθησε να μην γυμνάζεσαι κοντά στην ώρα του ύπνου

Οι περισσότεροι από εμάς δεν γυμναζόμαστε τόσο έντονα, ώστε να αναζωογονήσουμε τόσο πολύ τον εαυτό μας που να μην μπορούμε να κοιμηθούμε. Ωστόσο, αν αντιμετωπίζεις προβλήματα ύπνου, είναι προτιμότερο να μην γυμνάζεσαι αργά το βράδυ.

11. Απόφυγε τα βαριά γεύματα το βράδυ

Το σώμα σου δεν είναι προγραμματισμένο να χωνεύει ενώ κοιμάσαι, έτσι ένα βαρύ γεύμα κοντά στην ώρα του ύπνου, μπορεί να σε ξενυχτήσει. Η πρωτεϊνη είναι αρκετά δύσκολη στην πέψη, οπότε αν όντως πρέπει να φας κάτι αργά, επέλεξε ένα ελαφρύ γεύμα.

12. Βάψε το δωμάτιό σου σε ένα ήρεμο χρώμα

Ίσως είναι ένα χαλαρωτικό μπλε ή ένα ζεστό κίτρινο – η ακριβής απόχρωση δεν έχει σημασία, αρκεί να σε χαλαρώνει. Προτίμησε όμως ένα ματ τελείωμα αντί για κάτι λαμπερό.

13. Κράτα το κρεβάτι μόνο για ύπνο και σεξ

Το να διαβάζεις στο κρεβάτι είναι ένα είδος χαλάρωσης, σωστά; Και ναι και όχι. Κάθε βιβλίο που απαιτεί συναισθηματική και νοητική προσοχή, κάθε άλλο παρά χαλαρωτικό μπορεί να είναι. Προτίμησε για ένα πιο ‘ελαφρύ’ βιβλίο πριν κοιμηθείς και διάβασέ το στην αγαπημένη σου πολυθρόνα.

14. Διατήρησε ήσυχο το δωμάτιο

Θόρυβοι όπως στροβιλίσματα ηλεκτρονικών συσκευών και χτύποι ρολογιών μπορούν να μείνουν κάλλιστα εκτός δωματίου. Για συντρόφους που ροχαλίζουν ή εξωτερικούς θορύβους, δοκίμασε τη χρήση ωτασπίδων.

15. Όχι όμως και τόσο ήσυχο

Όταν στο δωμάτιο επικρατεί τόση ησυχία που να μπορείς να ακούσεις μία καρφίτσα να πέφτει, κάθε θόρυβος γίνεται ακόμα πιο έντονος και ενοχλητικός. Μπορείς να σκεφτείς το ενδεχόμενο για μία συσκευή λευκού θορύβου, αν το δωμάτιό σου είναι πράγματι τόσο ήσυχο.

  • Πηγή: www.joytv.gr